'By Mistake': Australia's Daily Telegraph Apologises After Printing Pages from Rival Newspaper

IANS
The newspaper carried two pages from the Sydney Morning Herald, attributing it to an error in the production process.

Sydney: One of Australia's most popular tabloids has blamed a printing error after pages from a rival newspaper appeared in its Thursday edition.

The Sydney-based Daily Telegraph accidentally printed two pages of the Sydney Morning Herald, the BBC reported. The pages include a letter calling for action to tackle climate change.

The Daily Telegraph apologised for the mistake and said it happened during the production process.

"Both papers share the same printing facility in Sydney's west," it said in a statement posted to Twitter. "We apologise for any confusion this has caused."


The mistake was spotted by a number of readers who were quick to see the funny side.

"No need to apologise," wrote Sydney Morning Herald journalist Kate McClymont. "Having some (Herald) pages is a reader bonus."

"Might have been someone's last day on the job," a Twitter user said.

"Extreme cost cutting? From sharing printing facilities to now sharing (the) same newspaper," another joked.